O Consello da Xunta aprobou a contratación, por un período de dous anos,
mediante acordo marco cun único empresario, da subministración sucesiva de
equipamento electromédico e mobiliario clínico con destino a centros de
atención primaria da Área Sanitaria da Coruña e Cee. O valor estimado dos
contratos baseados no acordo marco é de 2.993.576 euros.
O investimento inclúe 25 retinógrafos, 31 ecógrafos portátiles con intelixencia artificial
integrada, 60 sistemas
de monitorización ambulatoria da presión arterial, e 80 dispositivos
multidiagnóstico de monitorización automatizada de constantes vitais. Tamén
inclúe mobiliario clínico consistente en 405 padiolas de transporte, de
exploración xeral, de fisioterapia e de exploración xinecolóxica.
A intención do Goberno galego é
dotar a todos os centros de saúde desta Área Sanitaria da Coruña e Cee duns
novos dispositivos multidiagnóstico, que van permitir, a través dunha táblet
con distintos complementos, realizar co mesmo aparello distintas probas
diagnósticas: electrocardiogramas e medicións da presión arterial para previr
ou controlar problemas cardiovasculares; control do índice nocello-brazo para
previr trombos; ou espirometrías para diagnóstico e seguimento de patoloxías
respiratorias.
A Xunta vai dotar tamén a todos
os centros de saúde que aínda non contén con el, de dispositivos de
monitorización ambulatoria da presión arterial, que o paciente leva para casa
durante un ou dous días completos da súa vida cotiá, e permite diagnosticar a
existencia ou a evolución de hipertensión, unha das patoloxías crónicas máis
prevalentes en Galicia.
Este novo material súmase ao
adquirido ao abeiro do Plan Galego de Atención Primaria 2019-2021 que mobilizou
un investimento de máis de 8 millóns para dotar aos centros de atención primaria galegos de 473 electrocardiógrafos, 260
desfibriladores, 234 espirómetros, 27 ecógrafos ou 26 retinógrafos.
Así, con esta nova licitación o Goberno galego completará a dotación de
retinógrafos e ecógrafos iniciada co
Plan Galego de Atención Primaria de 2019. Ao final deste proceso todos os
servizos de atención primaria disporán dun ecógrafo. Serán ecógrafos portátiles
dotados con tecnoloxía de intelixencia artificial que irá guiando ao
profesional para facer a mellor exploración posible.
Todos estes dispositivos completamente integrados co sistema de historia
clínica electrónica de Galicia. Polo tanto, facilitando o volcado de datos
automático na aplicación para o seguimento multidisciplinar do paciente polo
equipo de atención primaria ou, se fose preciso, con apoio de consulta
hospitalaria.
Esta contratación enmárcase no obxectivo da Xunta de Galicia de mellorar a
capacidade diagnóstica do primeiro nivel asistencial e aproveita os fondos do
Plan de Melloras das Infraestruturas de Atención Primaria (MINAP) aprobado polo
Consello Interterritorial do Sistema Nacional de Saúde, e cuxo obxectivo
consiste na mellora das infraestruturas dos centros de atención primaria
pertencentes ao Sistema Nacional de Saúde e ampliación e renovación do seu equipamento
clínico.
A boa situación de Galicia en materia de infraestruturas de atención
primaria, cun investimento desde 2009 de máis de 120 millóns de euros para
construír ou renovar 114 centros de saúde, e cun Plan de Infraestruturas de
Atención Primaria en execución desde 2021, permite á Xunta destinar estes
fondos estatais a dotar aos seus centros de novo equipamento diagnóstico.
Aposta pola atención primaria
A aprobación deste acordo marco reflicte a aposta da Xunta pola atención
primaria co obxectivo do Sergas de dotar á totalidade de centros de saúde
galegos de novos equipos diagnósticos que melloren a súa capacidade resolutiva,
para, deste xeito, facer unha mellor prevención da enfermidade e acadar
diagnósticos precoces que eviten complicacións posteriores nos pacientes.
Supón, ademais, levar a cabo un mellor seguimento dos pacientes crónicos e
pluripatolóxicos.
Entre estes investimentos da Xunta destinados a potenciar o primeiro nivel
asistencial destaca a recente licitación de 29 novas salas de RX dixitais e a
adquisición dunha unidade móbil de RX, por máis de cinco millóns de euros, e a
próxima tramitación de novos expedientes para a compra de desfibriladores e
bisturís eléctricos ou para a adquisición de equipos de realización de probas
rápidas.