O Servizo de Farmacia do
Complexo Hospitalario Universitario A Coruña obtivo a Certificación Q-PEX de
nivel medio outorgada pola Sociedade Española de Farmacia Hospitalaria (SEFH),
que recoñece a calidade e excelencia do seu programa de atención farmacéutica a
pacientes externos.
Este novo selo de
calidade baséase nunha norma pioneira a nivel mundial e que proporciona as
directrices e os requisitos necesarios para desempeñar as actividades no ámbito
asistencial, docente e de I+D+i na Unidade de Pacientes Externos do Servizo de
Farmacia Hospitalaria.
A certificación Q-PEX
avalía un total de 118 indicadores ou requisitos correspondentes a ámbitos
relacionados co contexto, liderado, planificación, xestión dos recursos,
atención ao paciente externo en farmacia hospitalaria, investigación,
desenvolvemento e innovación, avaliación do desempeño e mellora continua. Con
esta acreditación preténdese promover as mellores prácticas en todo o proceso
de atención aos pacientes externos entre os servizos de Farmacia Hospitalaria
do Sistema Nacional de Saúde (SNS) e incrementar a satisfacción dos usuarios.
Estratexia de mellora continua
O xerente do CHUAC, Luis
Verde Remeseiro, sinalou que o Servizo de Farmacia “ten unha ampla traxectoria en programas de mellora da calidade e hai
que destacar que a certificación Q-PEX non é un feito illado, senón que
responde a unha estratexia clara de xestión enfocada á mellora continua e a
excelencia”.
Para Cecilia Martínez,
presidenta da Sociedade Española de Farmacia Hospitalaria (SEFH), “esta certificación, pioneira a nivel
mundial, situará á SEFH e aos servizos de farmacia como referentes internacionais
na atención farmacéutica ao paciente externo”. Pola súa banda, María Costi,
directora de acceso ao mercado e relacións institucionais de AbbVie, eloxiou “o valor de traballar de maneira coordinada
e conxunta, nun modelo multidisciplinar, para garantir que os estándares de
calidade sexan unha realidade nos procesos asistenciais”.
Durante o pasado ano este
programa atendeu a un total de 14.690 pacientes (4,6% máis que en 2021) e
realizou 53.122 consultas (un 4,95% máis que o pasado ano). O programa de
atención farmacéutica a pacientes externos do CHUAC ten como obxectivo
contribuír á mellora da saúde do paciente a partir da dispensación e o
seguimento farmacoterapéutico mediante unha atención farmacéutica que engada
valor ao proceso asistencial e que promova a utilización efectiva, segura e
eficiente dos medicamentos.